Previous Entry | Next Entry

View to east from 'Hourquette de Bugarret' (2,614 m) with 'Lac de Cap de Long' (2,160 m). On the left side of the lake the 'Réserve Naturelle de Néouvielle' starts. Note the trail on the right side of the lake, the barrage and the col in the shadow left of the middle of the picture on the left side of the lake, which is called 'Pas du Gat' (2,465 m), the first part of my route for the day after tomorrow.

Вид на восток с 'Hourquette de Bugarret' (2,614 m) с озером де Кап де Лонг - 'Lac de Cap de Long' (2,160 m).
С левой стороны озера начиаестаы территория заповедника - 'Réserve Naturelle de Néouvielle'.
Oтметьте тропу по правой стороне озера , плотину и перевал в тени и пассаж этот называется Пас дю Гат 'Pas du Gat' (2,465 m), это первая часть моего пути на послезавтра.

'Pic de Campbiel' (3,173 m) to south, on the right on this picture, my goal for tomorrow. Now, I will first go further down to look for a spot for a bivouac, close to the 'Lac de Cap de Long'. The summit on the left, is 'Pic d'Estaragne' (3,006 m).
Пик де Кампбьель 'Pic de Campbiel' (3,173 m) на юг , с правой стороны фото мая цель на сегодняшний день.
Сейчас - я сначала спускаюсь вниз, и ищу место для ночлега -стоянки, ближе к озеру "Lac de Cap de Long'.
Вершина слева - Пик де Эстранье - 'Pic d'Estaragne' (3,006 m).

Bivouac close to 'Lac de Cap de Long'. Tomorrow I will leave most of my gear somewhere here behind, in a garbage bag, and will go up to the south with only a light backpac.
Стоянка - ночлег вблизи озера 'Lac de Cap de Long'. Завтра я оставлю основную чать своего снаряжения и одежды и еды в пластиковом кульке для мусора (загодя прихваченном из дома) - спрячу его где то здесь и совершу марш - подьем на юг только с маленьким рюкзаком "на день" за спиной.

Day 5. 'Montagne de Cap de Long', the first obstacle on my way south to 'Pic de Campbiel'.
День 5. Гора де Кап де Лонг - первое препятствие на моем пути на юг - к Пику де Камбьель.

View backwards on 'Lac de Cap de Long', with 'Pic des Trois Conseillers' (3,039).
Оглядываясь назад на Озеро 'Lac de Cap de Long', с Пиком де труа конселье ( пик трех советчиков ! ) - 'Pic des Trois Conseillers' (3,039).

'Pic Maubic' (3,058 m) to east.
Пик МобИк - 'Pic Maubic' (3,058 m) на востоке.

Also to the east, 'Pic Long' (3,192 m), right, and 'Pic Badet' (3,135 m).
Тоже в восточном направлении - Пик Лонг 'Pic Long' (3,192 m), и справа Пик Бадет 'Pic Badet' (3,135 m).

'Pic de Campbiel' (3,173 m), now to west, already more close. Note the cairn (a small pile of stones, made by humans) in the middle of the picture, which indicates the way to follow.
Пик де Камбьель 'Pic de Campbiel' (3,173 m), сейчас на западе , уже намного ближе. Обратите внимание на керн ( маленькая пирамидка из камней) сделанная специально - в центре фото, обозначающая где проходит тропа - куда , собственно идти.

'Gourg de Cap de Long' (2,845 m) with 'Pic Badet' (3,135 m), to west.
'Gourg de Cap de Long' (2,845 m) с Пиком Бадет 'Pic Badet' (3,135 m), на западе.

Now, to south, with col 'Hourquette de Cap de Long' (2,902 m). There, to the left, the final climb to 'Pic de Campbiel' starts.
Сейчас на юг - с перевалом - col 'Hourquette de Cap de Long' (2,902 m). Там, с левой стороны, начинается финальный подьем на Пик де Кампбьель - 'Pic de Campbiel'.

View to southwest and south from 'Hourquette de Cap de Long' (2,902 m), with again the 'Vignemale', with the 'Glacier d'Ossoue', and the mountain range in the 'Cirque de Gavarnie', and now also 'Cirque d'Estaubé' and 'Cirque de Troumouse', compared with what I saw when I was at the 'Hourquette de Mounicot', 2 days ago.
The small lake on the last picture is 'Lac de Bassia' (2,275 m).

Вид на юго-запад и юг с 'Hourquette de Cap de Long' (2,902 m), и опять видна самая высокая вершина "Vignemale', с ледником 'Glacier d'Ossoue', и горный массив Котловины де Гаварни 'Cirque de Gavarnie', а также котловина - 'Cirque d'Estaubé' и 'Cirque de Troumouse', впечатляет, если сравнить с тем, что я видел 2 дня назад , фотографируя с перевала 'Hourquette de Mounicot'.
Маленькое озеро на последней фото 'Lac de Bassia' (2,275 m).

The final ascend to the 'crête', which leads to the top of 'Pic de Campbiel'.
Конечный спуск к 'crête', который ведет на вершину Пика де Кампбьель 'Pic de Campbiel'.

View backwards to northwest onto 'Gourg de Cap de Long' and 'Pic Badet'.
Взгляд назад - на северо запад на 'Gourg de Cap de Long' и 'Pic Badet'

On my way back, again 'Vignemale', center of first picture, and summits on border ranges.
На моем обратном пути опять самя высокая вершина пиренеев 'Vignemale', в центре на первой фото, и горный массив со стоянкой.

And a last close view on 'Pic de Campbiel'.
И последний взгляд - с наиближайшей точки на 'Pic de Campbiel'.

Approaching 'Lac de Cap de Long' again, halfway the afternoon, with the area where I camped last night in view. My idea is, to pick up my stuff that I left behind in the morning, and to try to find a more protected spot for a next bivouac. But first, I will explore the beginning of tomorrow's route, the climb towards the trail alongside the south side of the lake.
Опять приближаясь к озеру "Lac de Cap de Long' после полудня, с тем местом на фото , где я уже устраивался на ночевку прошлой ночью.
Мой план - найти обратно свое снаряжение, оставленное утром и отыскать более защищенное место для ночлега.
Но сначала, я решил пройти немного по тропе завтрашнего тура - подойти вверх к озеру по его южной стороне.

Day 6. After a thunderstorm yesterday evening, which interrupted my dinner, early in the morning, when I had breakfast, it was very clear outside. However, when I got up at 7 am, fog was all around and I could not see more than 20 meters. Luckily, once I was on my way again, soon I arrived above the fog, and was able to make some nice pictures.
First of the mountains north of the 'Lac de Cap de Long', then of the barrage (2,148 m) which I crossed still in fog, and then of the mountains south of the lake, while I went up to 'Pas du Gat' (2,465 m).

День 6 . После грозы прошлым вечером, которая таки нарушила спокойное течение моего ужина, этим утром было очень ясно и свежо снаружи. Тем не менее , когда я проснулся в 7 утра туман клубился и так насыщенно, что я не мог ничего разглядеть дальше 20 метров.
Хорошо, что когда я начал свой путь на сегоднаы и поднялся выше - выше тумана, я смог сделать несколько фот.
И довольно неплохих.
Первая - горы , окружающие озеро 'Lac de Cap de Long', потом фото плотины (2,148 m) которую я перешел все еще в тумане, и затем горы на юг от озера, когда я поднимался вверх - к 'Pas du Gat' (2,465 m).

Halfway to 'Pas du Gat' (2,465 m), a nice view back to the west over the 'Lac de Cap de Long', where I started this morning. You can see, from right to left, 'Ramoun(3,014 m), 'Pic de Néouvielle' (3,091 m), 'Pic des Trois Conseillers'(3,039 m) and 'Turon de Néouvielle' (3,025 m). Left of this last summit is the col 'Hourquette de Bugarret' (2,614 m), which I passed 2 days ago.

На полпути к 'Pas du Gat' (2,465 m), красивый вид - оглядываясь назад, на запад на озеро 'Lac de Cap de Long', где я начал свой путь этим утром. Справа налево - 'Ramoun(3,014 m), 'Pic de Néouvielle' (3,091 m), 'Pic des Trois Conseillers'(3,039 m) и 'Turon de Néouvielle' (3,025 m). Слева от этой последней вершины находится перевал -'Hourquette de Bugarret' (2,614 m), который я перешел 2 дня назад.

View from the col 'Pas du Gat' (2,465 m) to north, with 'Lac d'Aubert' (2,148 m), and behind it 'Lac d'Aumar' (2,193 m).
Вид с перевала 'Pas du Gat' (2,465 m) на север с озером - 'Lac d'Aubert' (2,148 m), и за ним озеро - 'Lac d'Aumar' (2,193 m).

Barrage of 'Lac d'Aubert', where I found a small flat grassy terrain on the left in the sunshine, so that I had an opportunity to dry out my tent. This was a good decision, since the rest of the day would be very foggy. However, once at the barrage, I realised that I completely forgot the opportunity to start the climb 'Pic de Néouvielle' from halfway down 'Pas du Gat'. I decided not to go back, and to leave this adventure for another opportunity.
Плотина - (Barrage) на озере 'Lac d'Aubert', где я нашел "полянку" маленький лоскут более менее плоского зеленого газона - налево под солнцем, и решил высушить свой тент . Правильное решение- так как на весь остаток дневного света пришелся именно туман... тяжелый туман.
Однако, дойдя до плотины, я сообразил, что совершенно забыл о возможности совершить подьем на Пик де Ниовьелль - 'Pic de Néouvielle' с середины спуска после перевала 'Pas du Gat'. Я решил не возвращаться назад и оставить это в планах на следующий тур - рандоннэ.. .
( "семен семеныч! " (Т) )

'Ramoun' and 'Pic de Néouvielle' to west, over the 'Lac d'Aubert'.
'Ramoun' и 'Pic de Néouvielle' на запад - затем озеро - 'Lac d'Aubert'.

'Lac d'Aumar' in increasing fog.
Oзеро - 'Lac d'Aumar' в сгущающемся тумане.

Cows and an old ruined cabane at the northwest side of 'Lac de l'Oule' (1,829 m), in fog.
Коровы и руины старого сарая для (пастуха и его стада) на северозападной стороне озера 'Lac de l'Oule' (1,829 m), в тумане.

Day 7. Last evening, in heavy fog, I found a small flat spot of grass for my tent just past 'Cabane de Bastan' at around 2,000 m, even with water nearby. Early morning, luckily, the fog is descending, and with some sunshine the tent will be dry soon.
День 7 Вчера вечером в густом тумане я нашел таки место для ночлега - плоский кусочек поля для палатки - сразу же после убежища ( кабан) 'Cabane de Bastan' около 2,000 m, даже с источником воды около. Рано утром, к счастью, при опускающемся тумане , благодаря солнечным лучам, мой тент даже успеет просохнуть - до упаковки.

Fred - Tour Néouvielle, June 2011 Part I

Fred - Tour Néouvielle, June 2011 Part II

Fred - Tour Néouvielle, June 2011 Part III

Fred - Tour Néouvielle, June 2011 Part IV

Fred - Tour Néouvielle, June 2011 Part V

( 4 comments — Leave a comment )
zveruska
Dec. 7th, 2011 06:28 am (UTC)
красивый туман.. и страшный
dichulya
Dec. 7th, 2011 09:57 pm (UTC)
- и это один из самых удачных по погоде походов - в прошлом году , когда у нас тут недалеко из-за непогоды уносило потоком машины и гибли люди - он два дня пересидел в палатке !
сухарики и кофе. Но боялся, что и улетит вместе с тентом..
bubica1
Dec. 15th, 2011 09:03 pm (UTC)
Душа отдыхает на ваших фотографиях...
dichulya
Dec. 16th, 2011 06:45 pm (UTC)
Ленусик - все будет хорошо!

ты, кстати, представь - он там на своем нисчастном примусе грел воду для таких же самых супчиков!

И - тоже сейчас признался, - что грибной надо очень энергично колотить. Но он его - любимый. ))

Спасибо тебе!
( 4 comments — Leave a comment )